صبح صادق >>  نگاه >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۵۷۵۸

 نزديك نيايند؛ نزديك‌شان نشويد!

روي ديگر سخن رهبر مدبّر و حكيم انقلاب مبني بر نزديك نشدن دشمن، از يك سو هشدار صريح به مسئولان و دست‌اندركاران دولت و دستگاه ديپلماسي است كه مبادا فريب اين سخنان ديپلماتيك آمريكايي‌ها را بخورند و تجربه‌هاي گذشته را تكرار كنند!                    
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ علي حيدري

 نزديك نيايند؛ نزديك‌شان نشويد!

به مناسبت هفته قوه قضائيه رئيس، مسئولان و جمعي از قضات و كاركنان دستگاه قضا ميهمان رهبر معظم انقلاب بودند. در بخشي از اين ديدار امام خامنه‌اي پيشنهاد مذاكره‌ آمريكايي‌ها را «فريب» خواندند و خاطرنشان كردند: «دشمن وقتي نتوانسته با فشار به هدفش برسد، با تصور سادگيِ ملت ايران، پيشنهاد مذاكره مي‌دهد و مي‌گويد ملت ايران بايد پيشرفت كند؛ البته اين ملت حتماً پيشرفت خواهد كرد اما بدون شما و به شرطي كه شما نزديك نشويد.»

ايشان 14 خرداد امسال نيز در حرم مطهر امام خميني(ره) تأكيد كردند: «... اگر رهبران و مسئولان كنوني ايران كمر همت ببندند، آستين‌ها را بالا بزنند، مجاهدت كنند و شب و روز نداشته باشند، همدلي و هم‌زباني كنند و از امكانات به‌نحو شايسته استفاده كنند، قطعاً و بدون شك پيشرفت‌هاي بيشتري نصيب خواهد شد، اما شرط پيشرفت اين است كه آمريكايي‌ها نزديك نيايند.»

اينكه رهبر شجاع و حكيم انقلاب با فاصله كمتر از يك ماه با تكرار موضع قاطعانه خود بر «نزديك نشدن آمريكايي‌ها» تأكيد مي‌كنند و نسبت به آن هشدار مي‌دهند، حاوي چه پيام‌هايي است؟ قبل از پاسخ به اين پرسش توجه به چند نكته حائز اهميت است؛

1ـ تجربه چهل ساله ملت بزرگ ايران در ايجاد استقلال و استقرار نظام سياسي برآمده از اراده توده‌هاي مردم كه يكي از شعارهاي اصلي‌اش نفي وابستگي به قدرت‌هاي غرب و شرق بود، از جمهوري اسلامي ايران كشوري مستقل، با ثبات، قدرتمند، داراي حكومت مردمي و تأثيرگذار در منطقه و جهان پديد آورده است كه قدرت‌هاي مادي و متكي بر ليبرال دموكراسي را به چالش كشيده است. همين  استقلال و ثبات  از ايران اسلامي كشوري مقتدر در ابعاد نظامي و دفاعي ساخته است كه دشمنان ملت ايران را نگران كرده است. 

2ـ موقعيت منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران به عنوان قلب تپنده محور مقاومت و پيروزي‌هايي كه ملت‌هاي منطقه در برابر توطئه‌هاي استكبار جهاني و صهيونيسم بين‌الملل (خلق گروهك‌هاي تروريستي، همچون داعش) به دست آوردند، موجب شكست راهبردهاي كلان قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي شد كه با حمايت از  گروه‌هاي جنايتكار درصدد ناامن كردن منطقه و خدشه وارد كردن به امنيت پايدار جمهوري اسلامي ايران بودند؛ اما با وجود هزينه‌هاي هنگفت با شكست سنگيني مواجه شدند.

3ـ شكست پي‌درپي سناريوهاي سياسي و امنيتي آمريكايي‌ها عليه كشورمان كه با كاربست اقتصادي و تحريم‌هاي ظالمانه طراحي و به اجرا گذاشته شد و درصدد فشار حداكثري بر توده‌هاي مردم بود تا از اين طريق به نارضايتي و ناآرامي در داخل كشور دامن بزند و به زعم خود موجب فروپاشي نظام اسلامي شود، از ديگر عواملي است كه توطئه‌هاي آمريكا با همراهي صهيونيست‌ها و برخي حكومت‌هاي مرتجع قبيله‌اي منطقه را ناكام گذاشته و بالعكس اين دست‌نشانده‌هاي استكبار جهاني در منطقه را با بحران هويت مواجه كرده است. 

در چنين شرايطي دشمنان ملت ايران كه از عوامل اقتدار جمهوري اسلامي هراسان هستند، با شعار مذاكره و تحت تدابير شديد رسانه‌اي براي نمايش چهره دروغيني از خود كه طرفدار صلح و گفت‌وگوست، به ميدان آمده‌اند تا به بهانه مذاكره عوامل اقتدار ملت ايران را از آنها بگيرند و راه را براي تحقق خواسته‌هاي خود هموار كنند.

اما روي ديگر سخن رهبر مدبّر و حكيم انقلاب مبني بر نزديك نشدن دشمن، از يك سو هشدار صريح به مسئولان و دست‌اندركاران دولت و دستگاه ديپلماسي است كه مبادا فريب اين سخنان ديپلماتيك آمريكايي‌ها را بخورند و تجربه‌هاي گذشته را تكرار كنند!                    

 چرا كه هنوز از تجربه برجام چند سالي بيشتر نمي‌گذرد كه با بدعهدي آمريكايي‌ها روبه‌رو شد و رئيس جمهور اين كشور كه به بي‌اعتنايي به معاهده‌ها و كنوانسيون‌هاي بين‌المللي شهره است، با خروج از اين توافق چندجانبه، تحريم‌هاي ظالمانه را شدت بخشيد و از سوي ديگر خطاب به كساني است كه در داخل همواره از مذاكره دم مي‌زنند و راه رسيدن به آمال و آرزوهاي‌شان را در مذاكره با آمريكا مي‌دانند و بدون هيچ ملاحظه‌اي آن را به زبان جاري مي‌كنند كه درباره آنها تنها به اين فرموده بنيانگذار نظام اسلامي حضرت امام خميني(ره) بسنده مي‌كنيم؛ «آنهايي كه خواب آمريكا را مي‏بينند خدا بيدارشان كند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات